gohle

Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Flag or fail at the gym!! Prestationshöjaren Fucked up står upp för sitt namn!

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla!

Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång!

Startade upp med fys först, varav bla:

MAQ med olika vikter

ville köra bänk men det går inte efter skadan fortfarande, hugger i av att bara lyfta stången så det var bara att skippa.

Stöt:

40kg 20x

45kg 7x 

50kg 2x

Marklyft:

har nötat på med lättare vikter nu ett tag och inte tagit tungt men idag fick det bli tyngre.

70kg 30x

90kg 10x

100kg 7x

110kg 5x

120kg 1x

125kg 1x

130kg 1x

135kg 1x

avsluta 80kg 10x

Därefter benböj men har för tillfället hjärnsläpp så minns inte repitioner elr vikt!

Sedan frontböj:

40kg 10x

45kg 5x

50kg 5x

40kg 10x

Efter detta blev det cirkelträning med tre olika övningar varav benböj på 50kg 15x, vila 30sek, stöt 40kg 10x, vila 30 sek, sen armhävningar på pilatesboll med inslag av att rulla ihop kroppen så det tar på magen oxå. svårt att förklara! sen cirkla runt med detta några gånger.

lite mer mage sen iväg till nästa gym där det väntades benpress upp till 200kg och avsluta med ett ben i taget som alltid bränner lika härligt på skinkorna upp till 100kg. Mera övningar för magen samt chins/dips elr hure nu stavas! körde lite extra där för är klen som en tandpetare med det likaså armhävningar som är ett av mina större hatobjekt.

in på 1h slager spinning sen för hilde med massa gamla goingar till låtar! körde allt jag hade och lite till så var en fin pöl under min cykel efter och kläderna gick att vrida ur rakt igenom. varav jag drack två till tre liter vatten!

avsluta med att plaska lite i bassängen i badhuset. Kunde inte köra bröstsim då det känns av i revbenen efter skadan så fick köra bara ben och hålla i en liten simplatta med armarna. gäller att vara kreativ!

Slevat i mig rester från igår som var blomkålsmos med vitlök, fläskytterfile och grönsaker med örtsås. Blir att gå ner maten och gå ur kroppen lite efter träningen i en kortare promenix nu och hoppas på att vädergudarna är lite schyssta!

Under veckan har jag mest kört kondition och fokuserat mest på löpningen och sen kört mest ben gällande fysdelen det jag kört då jag vill att revbenen uppe vid bröstkorgen ska få chans att läka ut och tryckas tillbax med lungan.

Har gått på smärtstillande nu i veckan som gjort underverk så att jag har kunnat jobbat normalt samt hålla igång träningen fast lungnare. Vårruset är nästa vecka som jag ska deltaga på så försökt fått några mil i kroppen denna vecka. sprang närmare 2 mil en gång den här veckan som kändes bra efter och då med inslag av lite backe oxå. inte kunnat springa med viktvästen då den skulle trycka på bröstkorgen.

Men igår så tog jag bara smärtstillande på morgonen och kändes ändå bra framåt kvällen efter jobbet å gymmet och idag har jag inte tagit nått alls och känner inte av nått nu. Endast om jag lyfter mer centrerat som tex bänkpress elr liknande.

Över lag känns det ganska nedstämt och tungt då jaG FORTFARANDE inte fått nskolan om i höst. Ska dit nu på måndag och tisdag på kursdag via entreprenörs kursen och då ska jag se till att pressa ut de på ngt svar! har ett arbete att tänka på och lägenhet etc. så måste få veta det snarast nu så jag kan planera inför hösten hur allt utformar sig. Så att åka på dessa kursdagar känns mer som en avrättning just nu än ngt roligt. har ingen lust alls att sätta min fot på min drömskola om jag inte kommer få gå där i höst. Det är bara att sätta ett onödigt skott i bröstet på sig själv. Men har trots allt betalat för den här kursen och nu är det bara nån vecka kvar så tänker fullfölja det sista. Känslan av att inte ha ngn kontroll över ens framtid känns allt annat än bra. Försker hålla humöret å fokus uppe ändå och blicka frammåt. För om jag slutar ögonen i det nattsvarta hur ska jag då kunna finna nya dörrar att öppna med nya fantastiska möjligheter? never ever give up!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36

  Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga! Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfäll...

Av jessica göhle - 13 april 2013 14:15

Jahapp! Vad har den här veckan haft att erbjuda montro?? I måndags var det webbseminarium med alla andra i entreprenörutbildningen, som alltid ger en ny energi och är alltid lika kul att höra lite mer hur det går för alla andra! Fått nya övningar...

Ovido - Quiz & Flashcards