gohle

Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

Vissa säger ”ska aldrig mer dricka alkohol” jag säger ”ska aldrig mer cykla!” fastlåst rygg å trasiga skinkor HÄR

Av jessica göhle - 3 mars 2013 16:33


Å så va vasaloppspinningen gjord!

Känns riktigt bra att jag lyckades genomföra den med en bra inställning genom hela!

Startade upp med en stående bra frukost av hembakat surdegsfullkorns bröd och kvarg blandat med rått ägg å proteinpulver med lite torkad frukt och honung.

På plats vid gymmet strax innan halv åtta och jag mitt smarthuve började trampa igång redan halvåtta, alltså en halvtimma innan loppet satte igång. Inge smart drag NEJ. Glömde lixom bort att man skulle hålla fyra timmar till....HEHEHE Menmen! Gick iaf!

Starten hölls av Ann-sofie som fick igång passet och pulsen lagom och bra. Energin kändes riktigt bra genom hela! Sen tog John över mittendelen på lite mer än två timmar som var riktigt laddad som spred ut sin energi till alla oss andra och för min del drog ur all min energi jag hade! GUTT körde mer ordentliga intervaller och tungare backar, även backintervaller. Kändes riktigt bra här med och faktiskt ingen mjölksyra just! Sen när Hilde tog över som skulle ta oss fram till målgång med ca en timma kvar så vet jag inte vad som hände, men på bara en minut i princip så bara tvärdog benen i princip och mjölksyran attackerade mig fullständigt samt ett mosigt huve med smärre huvudvärk och ryggen började låsas fast. Tror jag tog ut mig lite för hårt i mittendelen, samt så körde jag utan att stanna upp mer en att gå på toa i X2000 fart och fick bara i mig en tredjedels banan, plus att jag insåg jag i detta skede bara druckit en halvliter med vatten! Då svetten runnit konstant från HELA kroppen i lite mer än tre timmars tid så är det såklart på tok för lite! Vilket förklarar min härliga huvudvärk nu. Iaf så inför sista timman var det svårt att hålla fokus att kämpa men efter en halvtimmas tjurskallighet så släppte det lite iaf och sista halvtimman mot målgången när jag blickade mot skärmen som vi hade då vi såklart följde hela vasaloppet och såg de tampas om förstaplatsen i slutspurten så fick jag lite extra energi vart den nu kom ifrån och tog i med sista krafterna in i MÅL!!

Sånt här pass skulle jag behöva få en gång i månaden och verkligen få press främst psyket!

Ska köra ett yoga pass nu hemma då ryggen som sagt låst sig lite lagom fint! Skinkorna ska vi inte tala om då de tyvärr inte finns bland oss längre utan gått i graven<3

Eftermiddagen har bestått av att läsa boken the secret och pluggat!

Står mkt sunt i den boken som man kan ha nytta av i livet!

Ngt jag fastna över idag var:

Du kommer aldrig komma frammåt om du behåller fötterna där du nu står, våga ta steget!

Alltså det de också tar upp i kursen och det jag nämt i tidigare inlägg om rädsla och ens komfortzon. Man måste våga ta steget ut från sin trygghetszon även om det känns läskigt, för annars kan du aldrig nå nya resultat om du söker efter de precis där du har fötterna nu, då komemr du bara finna resultat i fprm som du redan har och inte utvecklas. Man ska veta också som jag även nämt tidigare att det inte går att förberedda sig till 100 % och veta vart alla dina steg kommer leda dig tills du är framme vid ditt mål, det man måste få förståelse för är att bara ta första steget, man behöver inte kunna se alla steg i sin trappa mot sitt mål för att faktiskt börja ta första klivet. Våga tro på sig själv och sin potential och ta första klivet ut i det ovetande nya och därefter allt eftersom komemr dina HUR du har i funderingar och frågor komma till dig och besvaras. Men du måste ta första steget innan de kan göra det. Så vänta inte utan SÄTT I GÅNG!  Det är först när du tar det första steget som du ser vart du skall sätta ner foten för nästa steg. Man ska inte bli missmodig om det kommer dagar då det verkligen inte går som man vill, det är delar av läroprocessen, en del av den naturliga rytmen i livet. Under dessa perioder behöver du använda din viljestyrka och uthållighet, därför att det kommer vara VÄRT DET.

Världen är full av människor som sätter mål, men den är nästan lika full av människor som inte når dem och orsaken till det är att det hjälper inte hur mkt du vet, det handlar om hur mkt och vad du GÖR. 

I övrigt börjar det närma sig nu inför Loaded Cup i Danmark med bara ngn månad knappt kvar:D varit inne och spanat mera på länken och delar den här för de som vill dräggla!

http://www.loadedcup.dk/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla! Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång! Startade upp med fys först, varav bla: M...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36

  Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga! Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfäll...

Ovido - Quiz & Flashcards