gohle

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Träningsdag i all ära! Älskar lediga dagar så man kan lägga upp dagen PRECIS SOM MAN VILL

Av jessica göhle - 16 mars 2013 13:46


Japp uppstigning blev det 05.30 där frukosten som bestog av en fiber macka å blåbärssoppa mixat med rått ägg och sharon frukt stod på menyn med kanel å ingefära. Intog gymmet 06.30 där jag börja med fys. Starta med att nöta stöt lite mer än vanligt då jag skippade cirkelträning idag. Sen intog jag bänken där jag tänkte köra som jag brukar men kändes (vet inte varför) som att jag ville pröva lite tyngre som jag inte gjort på länge då jag inte tagit mer än 45 men oftast kört på 30kg i fler set å rep ist. Men iaf så testa jag lägga på lite mer så värmde upp med 30 sen 40kg 10x2 45kg 5 rep 50kg ett lyft och därefter 60kg!! ATT jag väntat på detta! Var mitt mål att nå dit vid årsskiftet vilket uppenbarligen inte gick vägen då jag tog det nu i mitten av mars, men har väll inte heller gått blodigt in för att lyckas nå det heller. Men nu gick det ÄNTLIGEN.

Fortsatte med lite tyngre stöt och sen marklyft. Kört samma repitioner å vikter nu i ngn månad och idag kändes det riktigt bra! 70kg 15rep, 90kg 10rep, 100kg 10rep å 110kg 3rep. Ingen avkänning i ryggen. Däremot benböj så stråla det i nedre högra sidan av ryggen när jag skulle ner så blev inga djupa böj idag inte. Men plågade mig själv så gott det gick. Frontböj efter som kändes lite bättre. Sen blev det kettlebells övningar en del och testade lite utfall försiktigt med 10kg bara då jag brukar känna av senan just när jag kör utfall. Då jag lätt trampar ner lite snett och inte helt rätt med foten. Sagt å gjort kände jag av senan lite så avslutade det ganska snabbt. In mer på mage sen och lite mer för bröstmuskelaturen och triceps.

Skaka om en protein shake å iväg till nästa gym å köra lite mer fys. Körde där först benpress som blev:

70kg 10rep

90kg 10rep

110kg 10rep

120kg 5rep

130kg 5rep

140kg 5rep

160kg 3rep

180kg 1rep

200kg 1rep

Knäna grät lite efter detta så var nog inte så klyftigt...

Körde lite vader efter för att även känna av senan men kändes rätt okej iaf. Lite mer mage sen biceps/triceps/axlar å sen tog tiden slut då det var dags för spinning. Brukar vara hilde som håller i det på lördag som kör ganska blandat men på lördagar börjar köra lite mer upptempo på lättare växlar som kändes lockande efter fyspasset.  Men det kunde jag ju drömma vidare om då det var John som höll i passet idag och passet basserades på backe. Avslutade med ”lopp” killar mot tjejer då man kör 6,5 min intervall och så avgör han vilka som kämpat hårdast och då killarna vunnit senaste gångerna trampa jag ur lite extra svettdroppar och körde två omgångar i stående intervall. Tjejerna vann denna gång med all rätt då vi va bäst;)

Avsluta med 40längder bröstsim. Som vanligt så känns det som att man sjunker som en sten då jag har urkass teknik på att simma! Menmen,, tar gör det ändå och ganska skönt att avsluta med. La mig som en strandad valross i bastun efter och sen hem för att käka blomkålsmos med vitlök och kyckling med sallad till. Aldrig tidigare testat att göra blomkålsmos men var förvånande sjukt GOTT!!!

Ska ut nu i solen på en kortare promenad och sen till fusksolen och sola i solariet. Ikväll blir det att gå på Lerbäckteatern med min bästa syrra å hennes pojkvän tim där det serveras trerätters medan de spelar upp ett teaternummer runt om där alla sitter och äter. Så ska bli riktigt trevligt avslut på denna dag!

Läste ut The secret boken igår så ska införskaffa uppföljaren och se om jag kan hitta ngt skrivet från Bob Proctor.

Hade för övrigt möte på banken i veckan där jag hörde mig lite mer för vad som gällde med lån/aktiebolag etc för att starta eget med lokal å allt som gäller att tänka igenom och ja...det ä ju lite att se över då det är ett helt hav fullt med saker att tänka på! Men är ute i god tid så att jag håller mig väl förberedd. Ska även ta kontakt med ALMI Företagspartner som hjälper de som har planer att starta eget eller nyss har startat som har en liten annan policy en vad banken har. Där kan man bland annat oxå få hjälp med affärsutveckling och finansiering när man ska förverkliga sin affärsidé. Som sagt långt dit för min del då jag ska utbilda mig först om gudarna är med mig så att jag kommer in i höst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla! Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång! Startade upp med fys först, varav bla: M...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36

  Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga! Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfäll...

Ovido - Quiz & Flashcards