gohle

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Skam den som ger sig! Tuff vecka med ny skada. Tur man skrattar skadan rakt i ansiktet! HAHAHA

Av jessica göhle - 6 april 2013 13:32

Japp så har man åkt på en ny skada på kroppen igen då lagom när man kommit igång till fullo igen. Förhoppningsvis är jag helt återställd igen inpå nästa vecka!

Dagen då det var dags för brottning så körde jag ett fyspass på morgonen. Sen blev det ett till kortare fyspass samt 5km löpning med backe och roddmaskin. Sen bar det iväg för brottningen. Var välldigt få som var med den här gången så blev mindre på fysdelen och mera brottning med olika grepp. Där det var skadan kom! Körde i par och den ena skulle då ligga på mage på mattan och den andre skulle då ta tag antingen med att greppa nere vid höfterna elr mer upp mot bröstkorgen och försöka kasta runt den andre, medan den då såklart ska försöka att det inte lyckas och försöka ta sig loss från greppet. Ena gången då jag låg på mattan så råkade han jag körde med greppa lite fel och tog grepp vid revbenen ist och tog i och fick runt mig och dels där i den kraften som blir och rycket så högg det till så att luften försvann och sen när vi landat runt så landade jag på hans armbåge över revbenen på den sidan som det hugg till i. Kände direkt att det inte stod rätt till å tappade halft luften och låg orörlig en stund å kved i mattan. Efter detta skulle vi köra fristående brottning i fem minuters ronder och dum som man är så fortsatte jag å försökte koppla bort smärtan. Vilket var lagom korkat då man slängdes i mattan några gånger och fick mer grepp runt det området vid revbenen som gjorde sjukt ont. Med två ronder kvar var det nog svårt att bara stå upprätt så då fick jag avstå. Avslutade med att köra armhävningar med att pressa upp fötterna mot väggen så kroppen var jämnrak och gjorde armhävningar, sen skulle man flytta upp fötterna en bit på väggen och fortsätta, sen skulle man flytta upp ytterligare så att man nästan i princip stod på händerna lutandes mot väggen och göra armhävningar, sen ner igen jämnrak med kroppen med fötterna i väggen och göra igen fast med att komma upp och klappa en gång imellan, sen avsluta med att gå ner med armarna en aning och stå statiskt. Sen var det upp å hoppa å göra grodhopp och då hoppa upp så knäna kom upp i midjan. Sen börja om igen. Å då jag kämpar en med att göra vanliga med fötterna i marken plus smärtan i revbenen så kan jag säga att det inte blev många gjorda för mkin del!!! Klara några tappra få bara...

Men detta är ngt jag verkligen ska börja köra med så fort kroppen är hel igen för satan vad jobbigt det var!! Så ni som gillar att nöta armhävningar kan jag varmt rekomendera detta om ni vill ha en riktigt utmaning;)

Släpa sig hemmåt igen med en sjuk smärta och svårt att andas la jag mig utslagen i sängen.

Dagen efter hade jag planerat attt springa på morgonen men det var bara att fetglömma då jag knappt kom upp ur sängen. Somade utan att ha duschat elr lyckats fått av mig träningskläderna sen brottningen och bara att få det gjort på morgonen tog en halvtimma!

Lyckades ta min tjurskalle till gymmet på eftermiddagen iaf och köra crosstrainer och ett spinningpass. Men det var ingen dans på rosor utan mer en dans på taggtrådar.

Andra dagen efter brottningen bestämde jag mig för att försöka köra fys på morgonen det jag kunde köra, vilket blev begränsat med övningar då midjan var totalt obrukbar. Bara att böja sig upp å ner på bänken när jag skulle köra bänk var ett rent helvete. Men armar och ben fick arbeta iaf.

Hade tänkt vara med på MMA träningen men insåg efter fyspasset att det var ren idioti att inbilla sig att det skulle gå. Så blev ett kortare till benpass där benpressen nötades lite extra och sen ett RPM spinningpass med GOA intervaller. Trodde inte det skulle gå och köra spinning med smärtan men bara man koncentrerade sig och höll överkroppen stabil och stilla så gick det att genomhärda. Sen andningen funka ju inte allt för bra då det kändes som att man hade livets håll hela tiden.

Fredagen testade jag att köra zumba på morgonen för att se hur pass orörlig midjan var, vilket jag fick bekräftat att den var ganska så fint! Men under dagen kändes det ngt bättre så testade att springa på eftermiddagen som gick att köra lite intervaller men då hugg det ganska fint i sidan. Blev 7km totalt.


Idag så har det känts ngt bättre och fyspasset gick det bättre än förra iaf. Men kan fortfarande inte köra ngn magövning. Lyckades köra en men med lättare vikt på. Annars kändes bänken bra idag och nöta på lite extra med stöt och benböj. Marklyft går bara att köra lättare annars hugger det till för ont i sidan. Börjat köra marklyft nu och köra 5st lyft sen gå ner och göra armhävningar med att fortfarande hålla kvar greppet om stången och sen gå upp igen å börja om. Körde även cirkelträning med stöt fast att gå bak med stången då oxå och ner i benböj sen upp igen, benböj och militärpress blev det idag. Iväg till nästa gym och fortsätta fysdelen med mera ben i bla benpress och vader å baksida lår lite mer. Samt mer bröst/biceps/triceps. In på ett spinningpass sen och vidare för 40 längder bröstsim. Om jag är kass på att simma i vanliga fall så var det snäppet värre nu då man hade en yxa som hugg i sidan med jämna mellanrum.

Fyllt på kroppen nu med fiskgryta och sallad. Ska iväg till min kära mors hem idag och vara hästvakt så blir en promenad först i den lantliga friska luften å naturen, sen ut en härlig skogstur på ferraripollen tess! Ska bli riktigt GUTT så hoppas solen hänger i sig! Om revbenen tillåter blir det allt några härliga galoppturer i skogen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla! Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång! Startade upp med fys först, varav bla: M...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36

  Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga! Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfäll...

Ovido - Quiz & Flashcards