gohle

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Blodsmak i munnen, ännumörare kropp och MER blåmärken! Första MMA träningen är alltså gjord!

Av jessica göhle - 14 mars 2013 20:57

Som övre texten säger så har jag nu gjort debuten i första MMA träningen!

Var definitvt en helt ny träningstyp jag aldrig prövat tidigare och en tuff utmaning! Så tur att jag var ute efter en utmaning me andra ord;) Var lika sjukt kul som påfrestande!

Detta träningspass var inte lika tungt fysiskt som brottning träningen i tisdags utan mer explosivt med att vara kvick i fötterna, mkt slag och en del sparkar. Och främst av allt att man är ständigt allert och vaken/med i huvet varje sekund! Fick svar på tal så att säga så fort man inte var det i form av att bli träffad av olika slag/sparkar utan att skydda sig. Vilket är nått jag definitivt inte är van vid gällande träning. När man står och kör fys å lyfter olika tyngder elr kör ngn konditionsmässig träning så kan hjärnan vara mer elr mindre avstängd och man bara nötar på och det går av sig självt. DET är jag van vid, inte att ständigt vara klar vaken i huvet och vara på tårna och beredd att agera varje sekund. Så var en riktigt omställning emot vad jag är van vid, alltså SKITBRA!

Menmen, började med gemensam uppvärmning runt i salen. Sen gick vi ihop två och två och körde med handskar och britsar. Fick testa olika slag och även slag med spark. Då man är en RIKTIG kalv på sitt första grönbete så tog jag i med bara ren kraft i slagen och med en kass teknik. Så tog ut mig ganska fort. Men såklart tar det tid att komma in i det och hitta både tekniken å rätta känslan men tid har jag ju så bara hänga i! Sen efter olika slag så var det dags att köra ronder mot varandra där jag körde ståendes med några andra där man körde tre minuters ronder. Det som tar längst tid skulle jag tro är att lära sig att skydda sig mot den andra personens slag å sparkar. (och så vore det ett plus om man inte blundade när den andre riktar mot huvet om man såklart inte vill vara garanterad att bli träffad...HEHE)  Märktes extra när vi börja köra ronder mot varandra då jag ständigt glömde att skydda mig. Vilket resulterade i många fina bensparkar, slag mot revben å några fina knock outs rakt på näsan å käften då blodsmaken kom fram i munnen från tandköttet. Men det konstiga är att ju mer smällar jag fick ta emot och dessto mer smärta jag kände av så blev jag bara ännu mer taggad och fick ännu mer kraft att slå tillbax mot den andre. Tvivlade lite innan jag prövade om detta verkligen var ngt för mig elr om jag egentligen skulle vara för mesig och inte våga gå in i närkamper och ta emot slag etc. Men snarare tvärtom så vart jag förvånad över mig själv att jag vart så grymt taggad utav det! Var som sagt bland det roligaste jag prövat men samtidigt riktigt tufft!

Avslutade efter att kroppen blivit riktigt mör med blåmärken å små sår. (självförvållat när man inte gör rätt antar jag) med att jogga ner å stretcha sen stå mot väggen med benen i 90 graders vinkel. Ska absolut fortsätta med detta då det var sjukt KUL och tuff träningstyp och sådan träning jag behöver just att bli mer explosiv/spänstig i kroppen, samt HÄRDAD. Då ordet nåd inte finns med i sån här sport. En utmaning helt enkelt!

Körde även fys imorse där jag körde genom mina basövningar. Alltså bänkpress brett och mer ihop i taget, ben/frontböj där jag kom ner lite djupare en vanligt med lite mera tyngd på, marklyft där jag körde 75kg 15x 90kg 10x 100kg 10x 110kg 3x som kändes helt okej. Stöt nötades oxå där jag tog 45kg som max några fler lyft än i vanliga fall. Sen blev det lite cirkelträning för att öka på pulsen med att varva med stöt/bänk/benböj med 40 sek vila emellan med 15 rep på stöt och benböj och 20 rep i bänk. Varav 30kg på bänk, 50kg benböj, 20kg stöt fast gick även ner med stongen bakom huvet där och ner i benböj sen upp över huvet å ner i marken å börja om igen.

Han med lite mage oxå där jag bland annat körde fällknivsvariant, fast låg på ena bänken med sandvikter på vristerna och 10kg vikt skiva i händerna och körde med. När man ligger på en bänk ist för på golvet så¨får man dels med mer balans och dels kan man sträcka bak armarna mer och djupare bakom huvet så att det tar mera, benen kommer även ner lite mer än vanligt.

Var riktigt trögt att komma upp till gymmet imorse och likväl träna igår då¨jag varit riktigt mör sen i tisdags, speciellt i nacken. Har gått med värmd vetekudde både idag och igår på jobbet som en mupp och smörjt med liniment. Hästliniment ä bäst enligt mig! Försökt varit duktig å stretcha ut nacken försiktigt och inte lyft för mkt på jobbet. Blir spänannde å se imorrn om jag kan vrida huvet ngt;) Men kändes ändå okej när jag blivit uppvärmd på träningen idag och känns hyfsat nu så ska allt kunna träna innan jobbet imorrn.

Käkat blåbärssoppa med rått ägg å sharonfrukt å fullkornfiber knäckemacka å färska dadlar till kvällsmat nu å förberett morgondagens mat som blir blomkålsris med kyckling!

Kasta in kroppen i duschen å sen raka ner i sängen JA TACK.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla! Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång! Startade upp med fys först, varav bla: M...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36

  Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga! Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfäll...

Ovido - Quiz & Flashcards