gohle

Alla inlägg under februari 2013

Av jessica göhle - 26 februari 2013 20:32

Igår var en riktigt underbar dag med energin  på TOPP!

Jobbar förmiddagsvecka nu så börjar redan kl sex vilket rubbar lite av mina vardagsrutiner gällande både kost och träning tyvärr till det negativa. Körde crosstrainer på morgonen sen dirrekt till jobbet där frukosten fick slinka ner på frukost rasten halvnio, vilket blir för långt uppehåll när jag tränat innan. Men bara bita i det sura äpplet och acceptera läget! Sen är det lunch redan vid elva vilket då istället blir för tidigt då jag tränar oftast direkt efter jobbet för att hinna med plugg etc efter när jag kommer hem. Och då det är lite svårt att packa med halva kylskåpet med mat, elr snarare minnet som inte funkar som det ska brukar jag alltid glömma bort den lilla detaljen att ta med nått mellanmål så då tar det X antal timmar med både jobb och träning innan kroppen får i sig annat än vatten = INGE BRA. Så ngt jag måste skärpa mig med och försöka hitta nått bra sätt att strukturera upp kosten så kroppen och hjärnan lyckas hålla sig i jämn balans. Igår så var det webbseminarium via kursen på eftermiddagen som var riktigt inspirerande! Så kul att få bolla tankar med de andra i gruppen och få höra lite mera hur det har gått för dom. Skulle aldrig vågat tro på min dröm utan deras stöd jag fått och hjälp på vägen av olika sorters verktyg! Så det är jag enormt tacksam över!

Iväg till gymmet blev det sen för lite roddmaskin som uppvärmning och sen in på ett body combat pass som är en mix av olika kampsporter för att förklara det simpelt. Har inte kört det sen förra våren och glömt hur kul det är! Pulsen komemr verkligen upp och ger en bra explosiv träning som jag definitivt behöver komma igång med nu igen när jag inte kunnat springa på lite mer än två månader...

Börjat fundera över om jag ska pröva på ngn form av kampsport om senan håller i sig och går mot det bättre och lutar åt att testa på Örebro MMA center, vore sjukt kul!

Har testat att springa lite lungnare vilket gått bra och kändes även bra i senan i body combat passet, kände av lite på slutet bara och haft lite avkänning idag men betydligt bättre än förut! Så PEPPAR PEPPAR så hoppas jag att det går åt rätt håll! Ska testa springa imorrnbitti lite högre tempo och se hur det känns.

Idag blev det crosstrainer igen i tungt stigande backe innan jobbet kallade. Efterlängtad frukost av Sharon frukt, färska bär, torkade bär, linfrö, kvarg. Maten satt också fint som idag blev couscous kokat i örter och vitlök med torskfilé till med citron. MUMMA Ska försöka äta fisk tre gånger i veckan, men att minnet ska bli bra av det stämmer ju dårå inte på mig då jag inte äger nått! HEHE kan ju bero på att jag stressar och inte sover som jag ska och lite annat smått å gott som såklart speglar in men iaf. ’

Efter jobbet blev det 2,5h fys där det vart en mix av lite allt möjligt men ganska mkt benböj och mage samt biceps/triceps/bröst. Sen in på ett poweryoga pass där jag återigen fick visa hur ”vig” jag är. Det vill säga välbehövligt. Efter det passet kände jag hur blodet strömmade härligt genom musklerna i kroppen och kände mig lite mer frigjord. Sista passet blev ett spinningpass innan jag kom hem för att fylla kroppen med efterlängtad energi!

Imorrn ska jag till Actic gymmet igen efter jobbet och vara på gymmet och lämna ut fler av mina undersökningsblanketter. Har även pratat med en del som är intresserade av att delta i triathlonet som ska skapas i sommar så det är kul!

Sen blir det kvalité tid med min underbara vän Amanda imorgon!<3

Men just nu kallar sängen då kl ringer innan tuppen hunnit upp imorgon!

Av jessica göhle - 23 februari 2013 17:56


Då var dagen på veckan här då jag passar på att träna ordentligt!

Starta 06.30 på gymmet i ett fyspass där det blev mkt ben. (även fast jag tänkt låta de få lite vila) men lördagar är ändå den dagen så jag kör det jag får lust med utan vidare upplägg. Så de fick gråta idag iaf! Körde fler set i mark men lättare vikter, ben/front böj, MAQ, bänkpress/militärpress, sen lite olike pulshöjar övningar på slutet några set som tog musten ur kroppen sista omgången, men välbehövligt! Tappat allt som heter spänst och explosivitet i musklerna nu när jag inte kan springa...så det får tappert vänta tills senan blir bra, alltså typ i sommar!!:(( menmen...det är som det är...går ju inte trolla bort skadan precis...

Iväg sen till njoy å fortsatte fysen där mest mage, samt benpress där jag körde 70kg 10x, 90kg 10x, 100kg 5x, 110kg 5x, 120kg 2x, 130kg 2x, 140-160-170-180kg varsin gång och det gick rätt smärtfritt! Nya personbästa där. Sen in på ett RPM spinningpass som är baserat på mest intervall träning, backintervallerna i det passet bränner riktigt fint å svettas ur ordentligt! Än sålänge kan jag köra spining med senan iaf så hoppas det håller i sig...annars blir jag GALEN. Avsluta med att simma 40 längder bröstsim. Maten idag blev att käka ute en sallad, som mest bestod av protein dock! Citronpepprad lax, kyckling och parmaskinka! MUMS

På eftermiddagen blev det en kortare PW i det fina vädret! Äntligen lite SOL. Ramla dock ner i solariet efteråt då värmen inte var helt 100 % tillfreds ställande kände jag.

Kroppen har känts bra om man bortser från senan då, och inte varit lika fastlåst. Så tror allt att power yogan gjorde sitt igår! Fick dock skämmas ordentligt över min stelhet då de flesta övningar kunde jag inte ens utföra! Hon som höll i passet kom och pressa/tryckte och drog i olika kroppsdelar i ett tappert försök att stretcha ut dom. Så att ta tag i stretchingen vore en GOD idé känner jag då det är jobbigt nog att böja sig ner för att plocka upp en penna på backen i princip...

Spanat in hotellet också som vi ska bo på när vi åker till Loaded cup över påsk i Danmark som inte såg helt fel ut!;)


Göra ordning en hög med ägg som får bli basen för min kvällsmat idag sen kolla gladiatorerna som jag missade igår och påbörja läsning av The secret boken!

Av jessica göhle - 21 februari 2013 15:43

 Ja vad har man lyckats åstakomma med denna vecka montro??

Har fått jobbat nattskift denna vecka, vilket är ett halvår sen nu vilket kändes då det var riktigt tungt. Startade upp veckan på sämsta sätt med att dygna mellan söndag och måndag så sömnbristen var på topp redan då! Som hållit i sig hela veckan med i snitt fyra timmars sömn per dygn. Så hjärnan å kroppen är inte överdrivet alert å katig.

I måndags hade jag iaf möte på actic gymmet med deras chef Anette och pratade om hur deras verksamhet var uppbyggt gällande det mesta överlag. Hade skett en hel del förändringar sen jag tränade där vilket var för ca fem år sen. Fick även lämna ut mina undersökningsblanketter dit och ngn gång nästa vecka ska jag dit och dela ut några fler och prata me deras medlemmar för att peronligen få höra deras tankar och åsikter.  

I tisdags åkte jag till Forma gymmet som startades upp förra hösten som rullar på bra framåt. Var riktigt kul och höra hur de gått tillväga lite mer. Fick en del nya ideér så det var givande!

Nu är även biljetterna bokade till Loaded cup i Danmark som är över påsken i slutet av mars så det ska bli riktigt grymt kul att få uppleva!!!

Annars överlag har jag försökt att plugga även fast hjärnan inte riktigt varit allt för pigg för det men gjort mitt bästa för att lyckas få in ngt iaf.

Träningen har gått hyfsat men kan inte säga att jag är nöjd med det jag gjort. Vet inte om det har att göra med att sömnen inte funnits då jag varit ofokuserad, samt att benen har fått det ganska tufft senaste månaden så de är rätt möra och mjölksyran kommer välldigt snabbt har gjort. Försöka fokusera mer på överkroppen ett tag och bålövningar som ändå inte frestar allt för mkt på benen.

Lyckades ta 50kg i MAQ iaf, elr ja STÖT som jag fick höra av Josef att det heter. Annars har fyspassen rullat på, kört lite mer mage en vanligt, elr ja mest andra övningar än vad jag brukar använda mig av. Även testat på att springa lite mer den här veckan. Sprang ute 8 km och lite högre intervalltempo i 30 min för första gången nsen skadan, men det fick jag tyvärr käka upp då jag känt av senan igen efter....blir tokig!!

Vill bara kunna tuta och köra som man brukar men NEJ det går inte för sig tydligen! Så riktigt drygt....bara börja om att träna på lite mer försiktigt och bygga upp långsammare och hoppas på att det inte kommer tillbax efter det.

Har lovat mig själv med att bli bättre på att stretcha då kroppen verkligen blivit som ett kylskåp på slutet, så imorgon nalkas det ett Yoga pass på gymmet på morgonen! Ska bli kul att utklassa sig själv mot pensionärerna=) HEHEHE

Nästa vecka blir dte att försöka köra så mkt spinning som möjligt för att ladda upp inför vasalopp spinningen som är på helgen i fyra timmar.

Slängt i mig vita bönor med falukorv, ägg å grönsaker till mat och nu blir det att plugga tills gymmet kallar för ett RPM spinning pass samt köra nått konditionsaktigt själv efter det å kanske lite överkropp beroende på vad klockan säger då jag måste sova lite mer innan jobbet om jag inte ska svimma. Imorse körde jag ett fyspass, dock ofokuserat. Snubbla och ramla in i allt som var möjligt och hade inget vidare plan upplägg som jag brukar. Men körde lite emr front och benböj än vad jag brukar som alltid brukar kännas kasst, men som kändes helt okej faktiskt idag! Dock gick inte marklyft något vidare då det sög tag rejält efter 3 lyft på 110 så stannade där. Som sagt tror jag mina ben är rätt möra för tillfället å skulle behöva lite lungnare några dagar.

Av jessica göhle - 16 februari 2013 15:12

Lite kort om dagen gällande träning. Klockan ringde 05.30 då jag sovit som ett spädbarn hela natten och förkyningen nästan helt borta! Startade med fysträning där benen först fick bränna ganska rejält. Känner att fokusen legat där mest på slutet då det tar emot lite extra nu i lår och säte när de musklerna får jobba så fick hålla mig på lite lättare vikter. Men körde iaf MAQ först där 40kg blev lyft som avslut 10x, lyckades lyfta ojämt sista å knäckte till i nacken som sitter i än så det var himla onödigt! Menmen Blev även bänk där jag har en plan nu efter att ha bett om råd av mästaren Josef;) i bänkpress att köra 30kg fem set så många som jag klarar, men då lördagar är en dag då jag tränar det jag har lust med och inte tänker så mkt på upplägg som jag annars gör. Så blev det att lägga på lite och köra 40kg 10x2, 45kg 15x varav två set och 50kg 2x. Marklyft blev 70kg 15x, 100kg 10x, 110kg 3x och 120kg 1 lyft. Körde lite mer knäböj än vad jag brukar göra, minns dock inte vad vikterna låg på! Samt frontböj, kettlebells övningar, utfall med hantlar där jag tog för tungt på en gång då jag inte kunnat köra det efter att senan i foten krånglat så sträckte till mig även där i ena höftböjaren. Sen blev det lite magövningar och iväg till Njoy sen för att köra lite mer fys, som baserades mest på biceps, triceps, bröst och axlar. Tog emot då jag är öm i nacken efter Tabatan känner jag där nacken får jobba en hel del.  Ben press och benspark blev med där också. Stannade på 130kg i benpress så märks att låren fått tagit en del stryk på slutet. Sen in på ett RPM spinningpass för Ann-Sofie som alltid ger än energi med sin hårda/tuffa attityd. Grym är hon!

Sista anhalt blev att simma 40 längder bröstsim, smärre andnöd då det sitter en hel del slem i halsen. Men det finns ju badvakter om man skulle sjunka för mkt så att säga!

Tänkte försöka tvinga mig själv att bli bättre på att stretcha då det börjar bli kämpigt att ens kunna ta upp en penna man tappat från backen så känner att lite mer Yoga inte skulle vara helt fel! Som även är ett bra sätt att få kontroll över sin andning och stärker upp de inre organen.

Men nog om träning för idag!

Det nalkas att starta ett Triatlon i sommar i Harge för de som är intresserade och kostar inget annat än en positiv inställning och glada miner till alla som vill vara med! Kommer antagligen vara 500 meter simning, två mil cykel och sen springa runt sänna som jag har för mig är en runda på 6,5km. Kommer gå in mer detaljerat på detta längre fram men om det är ngn mer som är intresserad så hör av er! Alla är välkomna att delta och alla utgår såklart efter sina egna mål.


För min del klurar jag också på att följa med Cecilia och några fler till Danmark i slutet av mars för att kolla på Loaded Cup och få se bland annat Dana Linn Bailey! Vem vill inte se henne lixom!!! Ska fundera över helgen vad omständigheterna säger om jag kan följa med elr inte. Men det vore obeskrivligt KUL att följa med!!:,) Så tack för att jag blev tillfrågad!


Käkade laxfilé med fullkornsris med spenat/vitlök och sallad till det och chillisås till mat som satt fint! Försöker äta fisk oftare än vad jag brukar. Blir så sällan jag lyckas koka ihop ngn sådan mat tyvärr!

Spenderat det lilla som varit av eftermiddagen till plugg där en av uppgifterna varit att skriva ner 20 positiva saker med sig själv som jag ska påminna mig själv med varje dag. Det är ungefär som att ge en katt 20 anledningar till att vara barmhertig mot en råtta i princip, då jag är grymt självkritisk. Har suttir med den uppgiften i 30min nu innan jag började skriva här och inte kommit på en enda mening.... Har fått tips om en bok som heter The secret som jag beställt hem, som tydligen ska vara bra och hjälpa en just mkt med självkänsla, ens inställning etc. Så ska bli riktigt kul att få börja läsa den och för min del välbehövligt!

Tillbax till pluggeriet nu och sen iväg för att spendera tid med mina syskon!

Måste försöka hålla mig vaken inatt då jag åkt på att jobba nattvecka nästa vecka då jag börjar 20.00 imorrnkväll!

Av jessica göhle - 15 februari 2013 20:10

Den här veckan har varit allt mellan himmel och jord i känslor tror jag!

Brukar inte nämna nått i min blogg om mitt privatliv när det gäller vänner/familj/jobb etc men nu inträffa det en sak på jobbet som påverkat det mesta med tyvärr negativ energi. Hade utvärderings samtal om hurvida chefen tyckt man jobbat under året och för min del såg det inte allt för ljust ut, för att sammanfatta det hela kort så var jag för ofokuserad på jobbet även fast jag gör det jag ska. Vilket jag inte kan säga nånting om. Fick höra att de ville ha tillbaka den gamla jessica som började där. Det är bara det att den ”förra” Jessica har växt från att vara helt vilden och inte veta varken ut elr in vad hon vill, till att faktiskt ha funnit sig själv och blivit mkt målmedveten och våga tro på sig själv och sin dröm. Men absolut blir det skärpning och strukturera upp tankarna och låta jobbet vara just jobb och sen när jag stämplar ut får alla andra tankar komma in i bilden och fokuseringen igen då jag såklart inte vill missköta mitt arbete jag fått!

Men det klyver än ändå lite men det är smällar man får ta ibland. Som sagt, har man höga ambitioner så medför också höga hinder på vägen. Gäller bara att finna sätt att ta sig över/under/runt dessa ist för att köra huvudet rätt i dom och fastna. För med motgångar finns det alltid en motpol i lösningar! Och tvivlar inte på att jag både kan prestera i mitt arbete jag har nu men ändå bibehålla och följa mitt mål. Och det tror jag allt att min chef också vet om att jag är en riktig fighter och ger mitt yttersta i det jag blir tillsagd att göra!


Men nog om detta! Har också åkt på en härlig förkylning som såklart har drabbat träningen men har kört fys iaf och lite lättare kondition. I torsdags blev det mest fys där jag maxade marklyft med 130kg två gånger med en riktig förkylning i kroppen så det är jag faktiskt riktigt nöjd med! Försökte ge mig på 135 men där sprack det...men ska allt komma åt den vikten inom en snar framtid! Ska även försöka nå upp mitt bänk mål med att ta 60kg.


Idag blev det ingen träning på morgonen då jag hade feber och halsen var som en snårskog med tagtrådar i. Lyckades kravla mig till jobbet helt svimfärdig iaf och sen efter jobbet stämpla jag in på Njoy där det blev 25min roddmaskin samt lite mage och därefter ett piloxingpass som är lika kul varje fredag att köra som avslut på jobbveckan som varit med härlig energi och leenden av alla som är med!

Kände mig bättre under dagen och nu är jag ganska kry så hoppas att det håller i sig så jag kan träna imorrn!


För övrigt så är jag laddad inför vasalopp spinningen som är snart som är i hela fyra timmar! Om jag var öm i skinkorna efter nyårsspinningen på 90min ska det bli intressant å se hur de överlever detta;)

En massa plugg på schemat i helgen och på måndag blir det möte på Actic gymmet i hallsberg där jag också får lämna ut mina undersökningsblanketter så det ska bli superkul att få in och studera sen!

Ska även träffa Oscar som startat upp gymmet Forma i Hallsberg för inte så länge sen och höra hur de gick tillväga för att lyckas så pass bra som de gjort! Så det ser jag också fram emot. Försöker samla på mig och förbereda så mkt jag kan även fast det är en ganska lång tid kvar, men se in i framtiden har jag inte mött ngn som kan så inget som säger att det kan komma resultat snabbare än jag tänkt! Elr långsammare, som sagt svårt att se nu men nått jag är säker på är att jag tagit mitt beslut att komma DIT.

Känns riktigt bra att gå kursen som jag gör nu där det finns så många underbara personer som stöttar än och ger än tips och bollar ideér med än.

Nu blire att fixa lite käk som på menyn är: Laxfilé i ugn med citron och örter och till det färsk kokt broccoli och kall citronsås till det av cream frieche! MUMMA

Av jessica göhle - 13 februari 2013 21:01

Hunnit landa nu från kursträffen i lillsved! Haha...nä där ljög jag allt! Haft en riktigt klassisk kaoz stressdag å ändå inte hunnit med hälften av vad jag hade tänkt...

Steg upp halv sex så fick nån timma mer sömn iaf sen direkt till gymmet för 1 timma crosstrainer innan frukost. Sen var det bara börja röja ordning det värsta i lägenheten efter att jag panik kastade mig till tåget mot stockholm i söndags. Var tillräckligt effektiv för att hinna plugga några ynka minuter iaf. Sen var det dags för att åka till läkaren för att få domen om senan i foten som varit inflamerad nu i två månader som gjort att jag inte kunnat anstränga den alls i ex löpning. Så drog mig hostandes med en svullen öm hals iväg, då jag åkr på en härlig förkylning. OGILLAS

Men fick positivt besked från läkaren som bekräftade att senan tagit åt sig bra av smärtstillandet jag fick och av att den fått vila, så nu ska jag äntligen få smyga igång med löpningen igen!!!! Som jag LÄNGTAT.

Kasta sig iväg till jobbet igen och sen stämpla in på gymmet efter det. Där blev det att cykla på sittande cykel först i 1 timma och plugga samtidigt. Sen lite crosstrainer tills ett löpband vart ledigt och det var dax för att göra debuten på löpbandet igen och ta FÖRSTA springsteget på två månader. Den känslan...OBESKRIVLIG! våga dock inte öka på för mkt men testa att höja tempot lite över joggingtempo för att kolla av men det kändes bra. Gäller bara att inte bli för ”het” och köra på för hårt på en gång nu utan ta det i små etapper så det inte blir bakslag.

Sen blev det ett spinningpass för en av de bästa spiining instruktörerna på Njoy enligt mig, alltså John som alltid lockar fram all energi i än! Känner dock av att kroppen har en förkylning i sig och halsen svullnade upp ju längre tide gick på gymmet så fick ta det lungnare och inte ge allt. Efter spinningen så körde jag ett Tabata Fitness pass som var första gången jag pröva på, skulle testat det lagom när senan började krångla. Men nu har jag testat det och nu förstår jag vad alla menar som testat det och berättat om hur de varit tvungna att utgå för att spy. Det TOG på pulsen och musklerna om man säger så! Har svårt att skriva på datorn för att mina triceps vill inte riktigt hänga med! Träningsverk är givet! LITE dumdristigt kan jag erkänna att testa på det första gången när man inte är frisk i kroppen och haft en skada som gjort att man inte kunnat köra kondition och explosivitet just...men ngn gång måste man ju va det med! Pernilla som håller i Tabaten är också en av de bästa instruktörerna, sjuk energi och får alla med sig! Ställde frågan efter ungefär halva passet: Är ni illamående?! Alla gav ett stönande flås svar i ett tappert ja och hon skriker ut lika energisk som ibörjan av passet BRA! Börjar aplådera, fortsätter peppa igång alla igen och fortsätter passet med 110 % energi!

Hemma nu med möra muskler och en sjuk kropp å  har precis käkat min hemmagjorda ostkaka. Som består av keso, ägg, mjölk, lite potatismjöl, ingefära och kanel. Med färska bär, frön, torkat fikon och russin med honung till. MUMMA

Laga till matlåda nu som blir stekt torskfilé med couscous med hackas spenat i och vitlök. Plugga nån ynka minut sen innan sängen kallar som jag känner att den redan nu gör egentligen. Vet att man inte ska bortförklara med tiden men hade inte varit fel om dyngnet kunde vara liiiite längre iaf!

Av jessica göhle - 12 februari 2013 21:47

Den största frågan är hur jag ska kunna sammanfatta Lillsved kursträffen kortfattat då jag skulle kunna sitta och skriva i timmar?!?

Då det är så sjukt mkt jag vill berätta!!

Åkte dit som sagt i söndags förmiddag mot stockholm med tåg, för att sedan strosa runt på dagen i stockholm i kylan med flera kilos packning på båda axlarna. Så var väll ingen höjdare i sig precis...sen vare dax att hitta till den kära slussen i stockholm! HEHE... då jag inte har nått lokalsinne alls så blev det panikststress i omgångar, tappade räkningen tillslut hur många jag frågade om vägen och dessto fler jag frågade dessto mer bortkommen blev jag. Men tillslut på nått vänster (fråga mig inte hur) så hitta jag till slut vart ifrån bussen gick, vilket var ”under jord” där tågen oxå gick ifrån. Sen var det buss sista biten som gällde tills jag tillslut var framme på Lillsved:D

Man måste vara där själv för att förstå hur vackert det är! Utsickt över skärgården bara det säger det mesta. Väl framme, trött, frusen och hungrig så somna jag sju på kvällen med kläderna på å vakna sju på morgonen! Utvilad/nervös/taggad inför dagen att möta de andra och påbörja kursdagen!

Blev en minst sagt intensiv långdag med flera föreläsningar och sammarbetsövningar. Samt ett gruppträningspass som var spinning och sen så drog de flesta däribland jag till gymmet på kvällen och körde ett pass till.


Andra kursdagen startades upp med ett morgonfyspass för min del innan frukost där jag var först ut men strax efter kom det andra elever från skolan för att köra ett pass innan de gick på sin första lektion. Så för ovanlighetens skull slapp jag träna själv på morgonen!

Dagen drog igång lika intensivt som den första och sen utan att ens hinna blinka så var man påväg hem (sorgligt nog) igen!


Varför jag just skriver sorgligt nog är för att jag kännde mig verkligen hemma på Lillsved! Lillsved har precis allt jag strävar efter och önskar mig. Eleverna som går där, lärarna och de som går entreprenörkursen jag går nu är likasinnad som en annan är och har samma passion i livet i grund och botten. Även fast alla på något sätt är så pass extrema i sin personlighet och sticker ut på olika sätt så står alla ändå på samma grund och har samma ambitioner/tankesätt/passion i livet.  Helt plötsligt så kände jag mig inte så ensam längre...jag har äntligen hittat andra som förstår mig och det jag brinner för, mitt kall.


Skulle som sagt kunna skriva hur mkt som helst om varje person jag fått chansen att bemöta och lära känna, hur  var och en har gett mig kraft, inspiration, lärdom på olika sätt. Men då skulle jag heller aldrig kunna sluta skriva tror jag för det är så sjukt mkt!

Är så grymt tacksam och glad att jag fått chansen att lära känna dessa människor och få ta del av deras erfarenheter och deras tankar och passion de har. De har verkligen lyft mig och stärkt mig och min tro på att jag kan faktiskt lyckas med den verksamheten jag vill och kommer att starta, som redan är rullande!

Det känns fortfarande inte som att det riktigt är verklighet då jag bara för nått år sen aldrig i min vildaste fantasi skulle tro att just min fantasi/dröm skulle kunna skapas till just verklighet.

Hemkommen nu fylld med energi och kraft redo att forstätta min resa mot mitt mål. Har fått lära känna många nya vänner som det ska bli jättekul att få stötta och hjälpa och utvecklas tillsammans med.


Har fått mkt tips om flera olika utbildningar och personer att kontakta. Olika saker jag kan studera själv hemmifrån, starta upp och bredda sitt kontaktnät och betydligt mkt mer därtill! Plus att entreprenörkursen nu drar igång ännu mera, där jag kommer utveckla mig själv ännu mer med hjälp av de andra också.

Att påbörja den här kursen är bland det bästa jag någonsin gjort! Att äntligen våga ta första klivet ut mot min dröm, mot mitt kall, mot min passion. Att få driva min egen verksamhet att hjälpa andra att nå deras mål och att må bättre både på det fysiska men även det mentala planet.

Kan nu säga att MIN framtid som jag SJÄLV valt ser riktigt ljus ut!!!!!!

Jag känner mig fatiskt levande igen vilket jag inte gjort de närmsta åren...en känsla jag tappat tron på att få känna igen.


Nu ska jag lägga mig under mitt dubbelduntäcke och förmodligen tvärslockna med ett huve likt potatismos, efter alla intryck och tankar/ideér av olika slag jag tagit in under dessa intensiva dagar. Förmodligen kommer jag inte sova liggandes i sängen utan snarare sväva över den av all lycka och energi jag fått!

Nästan att jag nypt mig själv i armen och frågar mig själv om jag trots allt inte drömmer?? Men NEJ det är faktiskt verklighet!


Att jag fyllt år idag är inget jag tänkt på över huvud taget alls, blivit påmind av gratulationerna enbart från mobilen men annars kopplar det inte alls att det är min födelsedag då det är så mkt jag har tagit in nu senaste två dygnen. Men á hurrahurra nu ä jag 23. WOOOOW vilken grej! (ironisk ja) har aldrig varit den som bryr mig om sånt, tkr mest det är allmänt jobbigt! Men tack iaf ni som gett gratulationer etc!

Av jessica göhle - 9 februari 2013 12:40

Uppstigning 05.00 och instigning 06.30 på första gymmet. Körde styrkepass i 2,5h som bjöd på det mesta men bland annat. MAQ lyft som uppvärmning och avsluta det med 40kg 10x. Bänk 40kg 10x2 sen 45kg 15x med 30kg två set först. Sen inpå marklyft där det vart nytt REKORD. Starta med 60kg 15x, 90kg 10x, 110kg 2x, 120kg 1x och BOOM 125kg 1x. Siktar på mer längre fram men får passa ryggen! Efter det benböj å frontböj. Lite olika kettlebell övningar varav en jag maxa 40kg på. AJAJ sa mage och rygg. Resterande av den tiden gick mest åt till mage och lite mer rygg på slutet. Iväg till nästa gym där armpartiet fick jobba mer, även benpress (som jag toppa nytt rekord på i veckan med 160kg) men idag blev det 70kg, 90kg, 100kg, 120kg varav 10x sen 140kg 1x å där STOPP. Känts bra i foten sen i fredags så våga mig på in på ett spinning pass faktiskt och utgick med ett SMILE på läpparna efter då jag inte kände av ett dugg i foten. Så lukten av svetten från löpbandet börjar kaaaaaanske närma sig trots allt...HOPPAS. Våga dock inte lägga på för mkt växlar och köra till max på spinningen utifall, så var inte speciellt trött efter. Tredje anhalten blev på kumlabad anläägning för att simma 50 längder bröstsim som avsluta denna träningsdag 12.00 För övrigt på spinningen blev jag grymt imponerad av en person som är riktigt överviktig som kämpat rätt länge nu som steg in på spinningpasset och gav verkligen ALLT! Tror han var en av de bästa idag på passet! Gåshud när jag tänker på det...sånt är så himla inspirerande och kul att se och ger en extra PEPP. Av med hatten utan tvekan där!!! I övrigt tkr jag de som är medlemmar på njoy i kumla ska ställa upp på vasalopp spinningpasset den 3/3. Nyårs spinningen de hade var grymt KUL.


Sleva i sig lite fullkorns couscous elr hure stavas med laxfilé och en simpel sallad till å kall chillisås. Sen kommer mina kära gäster och ska fira Miss mig själv då jag inte är hemma när jag fyller. Så istället för matkoma kommer det bli SÖTkoma idag!

Sen ska det packas och pluggas inför stockholm imorrn!:D Grymt kul skare bli!! Om jag nu lyckas hitta rätt i ”lilla” stockholm med lokalsinnet jag definitivt INTE har nått av...menmen! har ju hela söndagen på mig att gå vilse i stockholm imorrn då kursträffen egentligen börjar måndagmorgon så det ska väll gå på nått vänster! Elr höger....elr rakt fram... elr vart jag nu ska gå nånstans!


Blir nog att hamna i fusk solen och sola lite i eftermiddag oxå, behöver koppla bort äckelvintern ett tag känner jag...börjar bli allmänt mättad på att mala sig fram i snö å is med cykeln! VÅR NU JA TACK.

Ovido - Quiz & Flashcards