gohle

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Inge katig alls när kroppen är fylld med baciller!! Vägs upp trots allt med en underbar dag på Lillsved där jag fick lite mer svar gällande i höst. Skrämmande och spännande på samma gång...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36


Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga!

Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfället. Mådde riktigt bra i torsdags och träningen gick bra, varav två fyspass och RPM spinning. Fick höra på jobbet i torsdags att det var 6st som var hemma i magsjuka den dagen. Började såklart nojja att man själv skulle åka på det då men nojja brukar oftast stanna vid just det. Vaknade på fredagen och kände att det var ngt i kroppen som inte stod rätt till. Slog bort den känslan och körde 40min magzumba hemma sen iväg till jobbet. Brukar aldrig ha svårt för att äta åtminstonde inte om man varit aktiv under dagen men fick tvinga i mig maten och fick mer magknip under dagen. Blev ngt bättre under eftermiddagen men fortfarande inte bra. Men sen blev det lixom inget mer med det så trodde det var vit flagg så åkte iväg på öppet hus till Lillsved trots att magen sa att den ville gräva ner sig under jord. Men väl på plats på Lillsved så var magvärken som bortblåst och man svävade på moln!

Sist jag var på Lillsved så var det en halvmeter snö och kall vinter och nu var det strålande sol och vår!

Så underbart vackert med skärgården som utsickt!

Lyckades komma dit en timma för sent så missade rundvandringen av boendena så kom lagom till kursinfo. Om hur den var upplagd och mer i detalj vad som ingick. Kan ju inte påstå att jag blev besviken precis!! Stod helt enkelt printat över kursen JESSICA GÖHLE

Sen deras sätt att lära ut passar mig som handen i handsken!

Efter det så fick jag en rundvandring av två stycken som gått på skolan året innan. Det finns lite olika att välja mellan och såklart så var de lite dyrare lite finare.

Pratade en hel del med de som var där som gått på skolan sedan tidigare om allt mellan himmel och jord. Det var ingen som hade ngt negativt alls att tillälgga utan alla hade trivts super! Sammanhållningen man får tillsammans på skolan blir som en familj och man vill inte åka därifrån. Det som också var skönt att höra var att i princip alla som gått där har fått jobb efter. Och att ha gått på Lillsved uppskattas ofta när man söker arbete efter då de har ett gott rykte.  

Fick också träffa samtliga lärare och Rektorn på skolan, som jag träffade även på senaste kursträffen.

Har nu fått veta att det är en av fyra som kommer in, alltså har man ca 25 % chans att komma in. Sen V.19 så börjar de med att ta ut ansökande till intervjuer fram till V.23  Så att fram till vecka 23 så kommer jag va som på nålar! Vart är denna fjärrkontroll nånstans att spola fram tiden meeeeed.........

Går inte att beskriva med ord hur MYCKET jag vill gå där. Det vore paradiset för mig!

Att få gå en utbildning och utbilda sig till en del av sitt drömyrke och få uppleva det med andra personer som är likasinnad som en annan som man kan dela och ta del av erfarenheter.

Jag bara hoppashoppashoppashoppas att jag får denna chans, för TRO MIG...jag kommer inte kasta bort den!! 

Sprudlande glad åkte jag hemmåt igen och tog tillvara på solen i en löprunda!

Sen blossade helvetet lös...magen blev som en tickande bomb och febern steg sig fram. Låg med krampor hela natten och min sovplats blev i hallen utanför badrummet. Sen behövs det nog inte gå in mer i detalj vad som sysselsatte mig den natten. Höll i sig även hela söndagen så fick inte i mig nått att äta på två dygn utan bara tömde ur kroppen. Så söndagen tillbringades med att må skit och sova.

Idag har jag iaf ingen feber och har ÄNTLIGEN börjat fått i mig lite energi förutom några skedar nyponsoppa! Men är fortfarande inte helt bra och kroppen är definitivt nedsatt efter denna cirkus som pågått i tarmsystemet.

Passat på att plugga lite extra nu och i eftermiddag nalkas det webbseminarium!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla! Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång! Startade upp med fys först, varav bla: M...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 13 april 2013 14:15

Jahapp! Vad har den här veckan haft att erbjuda montro?? I måndags var det webbseminarium med alla andra i entreprenörutbildningen, som alltid ger en ny energi och är alltid lika kul att höra lite mer hur det går för alla andra! Fått nya övningar...

Ovido - Quiz & Flashcards