gohle

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Still on the road! Dagens träning kändes fint som snus – nya tankar i hjärnverket efter ALMI föreläsningen och mitt egna recept på energi negerbollar som är 100% nyttiga! Gott å blandat alltså.

Av jessica göhle - 13 april 2013 14:15

Jahapp! Vad har den här veckan haft att erbjuda montro??

I måndags var det webbseminarium med alla andra i entreprenörutbildningen, som alltid ger en ny energi och är alltid lika kul att höra lite mer hur det går för alla andra!

Fått nya övningar och uppgifter att göra till nästa gång som ska påbörjas redan ihelgen är tanken. Börjat komma in mer på marknadsföring nu vilket är riktigt kul!

Träningen har rullat på. Börjar bli bättre nu efter skadan men att träna mer centrerat på magpartiet går fortfarande inte och jag har heller inte kunnat vara med på ngn brottning elr MMA vilket är surt...

Menmen hoppas kunna delta nästa vecka!

Idag tog jag tag å körde ordentligt när man väl är ledig och har energin med sig!

Startade med fys i ca tre timmar totalt där det blev mest stöt samt marklyft, där jag inte kan lyfta tyngre nu i och med skadan så nötade lite extra på lättare vikter på 70kg som blev 25x2rep. Sen 90kg 10x. Bänk lyfte jag upp till 55kg idag 3x i sista som kändes lätt. Körde även ben/frontböj. Har inte kunnat köra så mkt frontböj då det huggit i sidan men testa idag och tog upp till 60kg så var gutt!

Efter detta blev det cirkelträning som innehöll:

Benböj 50kg 15 rep

Vila 40sek

Stöt med inslag av att gå ner i benböj 20kg 15rep

Vila 40sek

Militärpress (minns ej vad jag tog då!) men iaf 10rep

Å sen börja om igen!

Sen blev det marklyft som låg på 90kg och blanda det med att efter några lyft gå ner och köra armhävningar med att hålla kvar greppet om stången.

Avslutade med lite mage som gick bra att köra fast lättare än i vanliga fall och sen vidare till nästa gym place! Blev lite mer fys där iform av benpress som jag även körde ett ben i taget oxå på. Vet inte varför men var bara tvungen. Lite mer mage men började hugga i rätt fint i sidan så den verksamheten fick avslutas ganska snabbt tyvärr. Körde lite extra på bröstmuskelaturen och sen baksida lår å säte. Sen vare dax för spinning för Hilde! Alltid lika glad och positiv! När alla fått fram den värsta mjölksyran å flåsar som valrossar skriker hon glatt ut: Å SÅ TAR VI FRAM POSITIVITETEN, DET HÄR ÄR JU ROLIGT! Å så vare dax för ännu tyngre växlar å trampa upp tempot! Haha görskön!

Iväg sen å simma 40längder bröstsim å nu sitter jag här och skriver efter en grymt god måltid som tillagades igår. Bestod av hemmagjorda grekiska biffar med fetaost, oliver, soltorkad tomat, rödlök, tacokrydda, nersmulade tacochips med blandade rotfrukter i ungn och en kall cream frieche sås av vitlök å örter. Blev sååååå gott och biffarna riktigt saftiga med underbar smak!

Som efterrätt blir det mitt alldeles egna recept på negerbollar som är 100% nyttiga, fulla med energi.

Det du har i dårå är följande:

  • Två små burkar med kesella vanilj
  • Torkade fikon
  • Russin/tranbär
  • Mörk chocklad minst 70%
  • Lätt saltade nötter, blanda sort efter smak
  • Färska dadlar
  • Havregryn
  • Honung
  • Kaffe (bryggt alltså)
  • Ingefära
  • Kanel
  • Kokosflingor

Sen äre bara att finsmå hacka allt detta och häva ner i kesellan å blanda om å sen rulla i kokos å ställa på kylning!

Jag kör ju dårå alltid på känsla med hur mkt av allt jag tar i, men jag brukar ta minst av havregrynet då de blir extra saftiga då! Rekomenderar starkt dessa då det är sjukligt goda med livets godaste smak å konsistens och som man kan äta med gott samvete!!

För att backa lite till i veckan så var jag också på en föreläsning som ALMI anordnat. Där de gick igenom hur man ska tänka när man lägger upp sin affärside/affärsplan. Och vad de kunde hjälpa mig med när jag väl kommit till den punkten att det är dags att starta upp min verksamhet. Var lite skeptisk först och kände att det antagligen inte skulle ge mig speciellt mkt av att gå på detta men det fick jag käka upp för det var riktigt bra! Fick många tankeställare och goda råd. Så att ta hjälp av ALMI i framitden med deras hjälp man kan få av olika slag är nog inte fullt omöjligt i framtiden!

Ska in och spana lite mer på deras hemsida då de ska ha en företagsskola som är kostnadsfri man kan anmäla sig till. Även hur man kan starta upp en hemsida vad man ska tänka på då och mkt mer därtill. Ska även till sommaren boka ett möte med Nyföretagar centrum sydnärke. De hjälper till med att kolla på sin affärside och sin budget. Kan även hjälpa än att hitta lokaler för sin verksamhet etc. Och detta gör de då kostnadsfritt. Kommer även anämla mig tror jag till skatteverkets informationsträff de ska ha den 7 maj i örebro. Kan vara bra att spana lite mer på det planet också. Bättre att vara ute i god tid än tvärtom!

MENMEN nu ska här läsas i boken: Biologisk försäljning – så får du hjärnan att vilja köpa.

Men först en promenix i det pissiga vädret och gå ner matkoman lite och sen ner i fejksolen och sola lite!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla! Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång! Startade upp med fys först, varav bla: M...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36

  Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga! Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfäll...

Ovido - Quiz & Flashcards