gohle

Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Sammandrag av helgen i Danmark å Loaded cup!

Av jessica göhle - 1 april 2013 19:56

Yes då var påskhelgen över och därmed resan till Danmark! Skulle mer än gärna ha en fjärrkontroll å spola tillbax å uppleva den flera gånger.

Korkad som jag var steg jag upp (då man ä en jobbig morronmänniska) kl fem trots ledighet å drog till gymmet där löpning stod på schemat. Hem å käka frulle å ladda om inför ett lättare fyspass och sen blev det ett piloxingpass. Dagen rullade på å huxflux vare dags att börja packa grejer för resan, vilken inte är min starka sida då minnet är ganska litet så glömde jag det mesta. Sov ngn timma på kvällen sen bar det iväg till Askersund för att möta de andra och bege sig mot Danmark ett på natten. Hade det riktigt mysigt bak i bilen hela vägen till Danmark då vi var tre stycken bredaxlade typer som satt där bak, så fick turas om att sitta snett/sicksack med överkropparna för att få plats. Hade härlig träningsvärk innan i ben och röven så när vi väl var framme var kroppen som fastlåst i den ställningen man suttit i hela vägen. Vi åkte direkt dit där Loaded cup var och första synen man får är kosttillskott-träningskläder-å biffar till tjejer/killar vart man än vände blicken  = paradiset! Brukar känna mig rätt grov för å va tjej men där kände jag mig som livets minsta pygme!

Har som sagt aldrig varit på ngt sådant tidigare så var riktigt kul och se hur allt gick till! Helt obeskrivligt sjuka kroppar som besteg scenen! Men höjdpunkten var ändå att få se när Dana hade seminarium där hon berätta om sitt liv och såklart om hur hon tränar, hennes motivation etc vilket var riktigt givande att få ta del och lyssna på. Samt hennes show uppvisning fick man gåshud av! Var nära på att dreglet rann längs mungipan...

I ena pausen så gick vi för att såklart få ta chansen att prata med Dana och de andra och som livets största fan få ta kort tillsammans med henne. Stod i kön å blev mer å mer nervös ju närmare man kom å sen när man väl stod framför henne så tappa jag talförmågan totalt. Hjälpte inte precis att min engelska är genomrutten i vanliga fall precis... Menmen! Som tur va så va de andra dessto bättre på den punkten och kunde ställa frågor. När jag väl skulle ta kort med Dana blev jag som en förlamad lammunge ungefär och våga knappt röra hennes kropp.

Dagen fortsatte och det var inte slut förän tio på kvällen så efter att ha suttit i en bil ihoptryckt och varit där inne hela dagen och tagit in sjukt mkt intryck med varm kvav luft i lokalen och väldigt högt ljud i samband med att ha ätit lite för oregelbundet å druckit alldeles för lite vätska under dagen så värkte det i ögonen av trötthet med huvudvärk i all ära. Så var det ganska skönt att bege sig efter att ha fyllt på med mat till hotellet där jag slockna så fort jag la mig i sängen. De andra trodde att det skulle finnas ett gym på hotellet och var taggade efter dagens gång att träna men min kropp var allt annat än taggad på att röra sig en meter, somna till och med på slutet när vi satt i publiken trots den höga musiken och allt folk med applåder etc. DÅ ÄR KROPPEN SLUT.

Hade däremot gärna tränat på morgonen efter men fanns inget gym på hotellet utan bara relax med bubbelpool och liknande. Vilket inte satt helt fel!! Jag å Cissi gick dit på morgonen innan den gudomliga hotellfrukosten skulle få slinka ner. Stor eloge till Cissi som körde hela vägen till Danmark och lyckades hålla sig vaken å pigg hela lördagen!

Tror det var celsius som blev hennes största räddare. Frukosten var gudomlig! Färskt nybakat bröd i flera olika slag, yogurt, keso, olika musli, torkade bär/frukter å massa PROTEIN. Ägg, omelett, bacon, massa goa olika skinksorter å leverpastej som mer nästan var som köttfärslimpa å sjukt god!

Mätta å belåtna drog vi tillbax till loaded cup då söndagen var mer fitness och bikini. Passade på även idag att gå fram till Dana å fick faktiskt ur mig några meningar denna gång utan att benen vek sig å tunghäfta! Fick en bamsekram av hennes man och hon själv. Att få känna på hennes muskler...säger bara mmmhmmmmmmmmmm!!!

Begav oss hemåt igen vid sextiden mot sweden igen och var hemma på natten igen. Så fick helt okej sömn denna natt så kom iväg till gymmet å körde crosstrainer i 40 min innan en lättare frukost för att sen ta vara på den underbara solen och dra iväg på en löptur till kvarntorpstrappan som jag besteg två gånger och sen springa hemåt igen. Den vägen jag tog dit och hem blev ca 1,6mil totalt så låren var rätt stumma efter den turen. Pluggat lite under dagen å umgåtts med familj å vänner men trots det har jag känt mig drygt rastlös idag så fick bli ett kettlebells pass oxå med lite olika armhävningar på slutet. Som jag för övrigt HATAR att köra. Men livet kan ju inte alltid vara en dans på rosor.

Efter helgen så känner jag att mitt kall gällande träning å mitt drömmål att starta upp eget gym och utbilda mig till PT och längre fram behandlingspedagog bara har försträrkts och att jag är på rätt spår. Att stå på scen och tävla i ngn sån form och träna inför det är inte mitt kall utan jag vill få chansen att hjälpa andra med deras mål de har och stärka upp både deras fysik men inte minst stärka upp deras självkänsla och den mentala biten, att finna välstånd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla! Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång! Startade upp med fys först, varav bla: M...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36

  Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga! Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfäll...

Ovido - Quiz & Flashcards