gohle

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Sagt å gjort! Nästa vecka blir det att besöka MMA center örebro!

Av jessica göhle - 5 mars 2013 11:14

Har länge velat pröva på ngn form av kampsport och tänkte precis uppta den tanken och sätta i verk lagom när senan vart inflamerad. Men nu har jag kunnat springa lite grann välldigt försiktigt och senan har inte svullnat elr blivit varm elr irriterad så nu ska jag äntligen testa!

Fick höra av patrick, en som kör där att det är en äldre ärrad brottare som håller i det passet jag ska testa så blir intressant om jag kan krypa ut till bilen efter och lyckas ta mig hem! Hehe Känner att jag behöver ha ngn som piskar mig i bakkärran lite så jag kan få tillbaka konditinen och spänsten lite. Och testa på kampsport då som hjälp ska bli sjukt kul!

Jobbar eftermiddag denna vecka så missar alla roliga gruppträningar som finns att välja på på kvällarna. Igår blev det tre timmar fys. Där vanliga standard var med, alltså stöt, mark, bänk, front/benböj samt lite mer bålövningar. Lite mer bröst, mage varav en ny övning som tog riktigt bra! Biceps å triceps. Marklyft kändes lite lättare en i vanliga fall, tror det var för att jag försökte få lite mer konbtroll över andningen i och emellan lyften. Yoga hjälper riktigt bra att lära sig att känna hur man använder sin andning, hur mkt det faktiskt kan påverka när man tränar. Efter fysen blev det att testa löpstegen lite samt roddmaskin 20 min. Efter jobbet blev det 30min crosstrainer sen rätt ner i sängen. Idag så startades dagen med 3,5km löpning och sen 20 min crosstrainer med lite lättare backintervall. Frukosten smaka extra gott då som fick smälta ngn halvtimma sen iväg och köra crosstrainer igen i 1,2 timmar med lite längre tid på de tyngre motstånden än vanligt.

Ska införskaffa sulor nu till mina arbetar skor då stumma stålhetta skor på betong golv att stå och gå i varje dag inte är det bästa för en inflamerad sena precis... så hoppas jag får de snarast möjligt. Har även bokat en masage tid nu på söndag då ryggen börjar bli ganska låst. Har försökt bättrat mig med att stretcha ut kroppen med hjälp av power yoga och mer vanlig yoga. Men stretchingen i sig är lika kass tyvärr som tidigare. Så efter den helkroppsmassage kuren ska jag ta tag i det bättre!  

Har även tagit ändan ur vagnen å bokat möte med min bank nästa måndag. Ska kolla upp lite hur allt fungerar och vad det finns för möjligheter/alternativ gällande att starta eget etc. Så man kan få lite bättre insikt och mer klarhet hur allt faktiskt fungerar så att säga, vad man har att välja på etc.

Ska läsa lite nu tills det är dags att fylla kroppen med energi, som består av tacos idag så klagar inte! Sen blire att lyssna till Olas röst i cd skivorna vi har via entreprenör kursen innan jobbet kallar. Om jag inte är allt för trött efter jobbet så blir det ett kortare träningspass på kvällen. Det här med å träna på kvällen ä ju lixom inte min grej riktigt då jag är en RIKTIG morgonmänniska. Menmen bara strö socker på det sura äpplet å göra det till ngt gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla! Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång! Startade upp med fys först, varav bla: M...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36

  Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga! Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfäll...

Ovido - Quiz & Flashcards