gohle

Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Redan blåmärken å mör som en sönderbankad avliden köttslamsa efter första träningspasset på MMA center med många närkamper, lyft etc! GGGAAAH va sjukt kul det var!!!! Läs mer här om passet!

Av jessica göhle - 12 mars 2013 20:52


Då var första passet på MMA center gjort och min största fråga är VARFÖR HAR JAG INTE PRÖVAT DETTA TIDIGARE!?!?!?

Var exkakt den här sortens träning jag varit ute efter och är i stort behov av!!

Startade med gemensam uppvärmning med alla möjliga övningar som jag aldrig kört förut och pulsen var definitivt igång efter det!

Sen efter att ha kört övningar runt i salen fick vi ställa upp oss på rad på ena långsidan där det blev ännu mer övningar enskilt (varav min största mardröm, dvs olika typer av armhävningar elr ja armböj som det egentligen heter) och sen var det dags att köra två och två. Jag fick börja köra med en kille som vägde sneppet mindre än mig och samma längd. Körde många olika saker bland annat:

Skulle man lyfta den andre och göra form av benböj sen häva upp den andre så att dens kropp kom över brösthöjd över axlarna sen ner igen och repetera. Fick komentaren ”fan du ä ju stark” så lite bra utfört måste jag ha lyckats med iaf^^

Sen var det olika närkamp övningar då passet var baserat på brottning.Där man skulle försöka komma åt å slå på den andras RÖV som tränarn så fint sa, olika tacklingar och mer därtill!  En annan övning var att man skulle hålla i den andra personens smalben medan den personen som låg ner på backen skulle ta upp kroppen raklång som i brygga utan hjälp med armarna och hela kroppen skulle vara rak och bara bakhuvet i golvet vilket frestade SJUKT mkt på nacken! Klarade inte att utföra denna.

Sen skulle man hoppa bock över den andre och snabbast möjligt kasta sig under och krypa mellan benen efter att ha hoppat upp. Han jag körde med var kvick å snabb som en vessla medan en annan mer liknade en strandad död valross=))) menmen, kanske kan bli en vessla av mig efter X antal jävla träningar;D höhö

Sen var det en hel del andra övningar oxå som är lite svåra att förklara. Körde även att den ena skulle rulla åt sidan mot den andra och då skulle den kasta sig över. (alltså båda ligger på golvet och utövar detta) sen den som kasta sig över skulle direkt rulla mot den andra så den kasta sig över och så skifta man så i högt tempo vilket var sjukt jobbigt! Måste sett ut som en flygande studsboll som kraschlanda i backen i magplask. (dock i golvet å inget vatten)

Sen fick vi börja köra mer brottning där tränarn gick igenom enklare grepp sen var det bara köra utan nåd mot den andra! Slängdes i golvet ett antal gånger men fick även ner han i backen med!

När vi blivit mer varma i kläderna mer på brottningdelen fick vi testa olika lyft etc på den andra och där igen ner i backen. Sen körde vi fribrottning en runda till där man fick testa dessa olika lyft och grepp lite mer om man ville vilket jag såklart gjorde! Där både min motpartner fick smaka på mattan och även jag!

Ett grepp vi fick testa på skulle man hålla ner huvet på den andre medan den som skulle försöka få upp huvet å kroppspositionen och komma loss och i det greppet fick man hålla för den andras mun/näsa med ena handen för att det skulle bli extra svårt. Efter den övningen snurrade det fint i huvet vill jag lova! Avsluta med en till rond fast utan några lyft och sen tillbax uppradade på långsidan för sista puls höjar övningar. Den ena var att man skulle stå och ”trippa” på tå på stället tills tränarn hojta till och då skulle man på en sekund kastat sig ner raklång som magplask igen med att ta emot med armarna raklång med kroppen och sen vara lika fort uppe å trippa igen.

Avsluta med lite nerjoggning å egen stretch.

Efter alla närkamper, slag, lyft å smällar i mattan så är hela kroppen helt mörbultad, huve/näsa/ja hela kroppen i princip fick sig fina smällar och blåmärkena är redan framme!

Fick en smäll på senan men har inte blossat upp ngt än så tror den klarade sig!

Det här är nog faktiskt det roligaste jag någonsin prövat och passade mig som handen i handsken!

Explosiv, pulshöjande träning som jag verkligen behöver! (då den biten är alldeles för dålig på mig) Och att få FIGHTAS på riktigt utan att mesa! Ju fler smällar och ju mer man slängdes i backen ju mer taggad blev jag på att kämpa extra hårdare! Det är det här jag velat pröva på för att se om det är ngt för mig vilket jag alltid trott då jag inte är den som är rädd att gå in fysiskt mot ngn annan elr vad man ska säga och inte heller rädd för att få ”törnar” själv och känna av smärta.

Ska definitiv fortsätta med detta då det var riktigt påfresstande bra träningsform som är svår att uppnå när man bara tränar själv på egen hand. Och såklart att det va grymt kul att få fightas mot andra som är lika orädda och betydligt mer galna än jag;)

Körde även ett fyspass imorse innan jobbet som gick helt okej där jag till och med fick in några minuter stretching efter vilket jag i princip aldrig lyckas med.

Ska bli intressant å se hur bra det kommer gå att kräla upp ur sängen imorrn! Hehe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica göhle - 26 maj 2013 16:53

Ja säg det hur läget ser ut med nått för tillfället? Gällande senaste skadan i revbenen uppe vid bröstkorgen är det fortfarande inte bra än och jag kan inte snatränga den delen och tar fortfarande smärtstillande fast trappat ner på dosen. Om jag rå...

Av jessica göhle - 18 maj 2013 13:06

Riktigt bra energi idag på gymmet!! var ett tag sen så det var en go efterlängtad känsla! Instigning på gymmet 07.00 efter en stadig frukost och en drink av kostillskottet Fucked up så var kroppen igång! Startade upp med fys först, varav bla: M...

Av jessica göhle - 10 maj 2013 17:19

Ja denna vecka började riktigt fint och kanske sluttat smått stupande neråt, men nu har jag nog ändå landat på plan mark igen! Har som sagt blivit helt bra från skadan i revbenet i sidan så denna vecka startade jag upp brottningen igen. Som tyvärr ...

Av jessica göhle - 27 april 2013 13:54

  Yes idag tog jag igen förra helgen efter magsjukan å var lite extra taggad på å få svettas! Idag blev det ett långt fyspass där det mesta hans med att köras igenom. Har nu äntligen börjat kunna köra lite mera mage nu igen efter skadan men den h...

Av jessica göhle - 22 april 2013 10:36

  Ja denna vecka har väll inte riktigt blivit som tanken var när den kläcktes precis så att säga! Kommer knappt ihåg för tillfället vad jag hållits med ibörjan av veckan för hjärnverket och resterande av kroppen är i lite lagom dvala för tillfäll...

Ovido - Quiz & Flashcards